Protectia mediului

Valea Bistriţei, cu un traseu semnificativ, s-a impus semnificativ şi în Munţii Bistriţei, contribuind la modelarea acestora. Începând de la ieşirea din Depresiunea Dornelor şi până la intrarea în Cracău-Bistriţa, râul şi-a săpat o vale adâncă, despre care se susţine, că îşi menţine actualul curs din Sarmaţian, pe acest traseu tăind formaţiuni mai dure(Cheile Zugreni cu versante abrupte) cât şi mai friabile(Broşteni->Borca->aval). Zona de lărgire de la Broşteni şi până la Poiana Teiului este marcată de prezenţa a numeroase aşezări. În privinţa circulaţiei de pe Valea Bistriţei, trebuie amintit că "drumul plutelor" a fost înlocuit cu unul rutier, iar la coada lacului a fost construit viaductul Poiana Largului, ce face legătura dinspre Vatra Dornei spre Târgu Neamţ şi Piatra Neamţ. Valea Bistriţei, ca urmare a amenajărilor hidroelectrice, a devenit o importantă zonă turistică, atât prin potenţialul propriu ca şi a posibilităţilor de pătrundere în zonele montane din vecinătate.

joi, 28 aprilie 2011

Drumurile noastre au rămas aceleaşi!
La aproape doi ani de când am publicat un articol având în prim plan starea drumului naţional 17B VEZI AICI, situaţia acestuia rămâne în continuare aceiaşi! Vă poate confirma înregistrarea apărută ieri la radio Orion Vatra Dornei. ASCULTĂ AICI
Şi pentru ca fratele mai mare (17B) să nu fie singurel, drumul judeţean 171 i se alătură. Ţin să amintesc că acesta a fost asfaltat în toamna anului 2009 pe o lungime de 1 km şi care în prezent a necesitat lucrări de cârpire.







Fig. nr. 1. DJ 171 recent plombat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentarii